fredag 13 maj 2016

Allemajlen

Förra helgen blev jag inslängd i ett evenemang som jag inte hade någon plan att gå på alls. 
Mitt liv är riktigt spännande och framför allt oförutsägbart ibland. 

Men det var mitt älskade gäng Pink Ladies, eller några få av dom som skulle springa ett lopp ute på underbara Hofsnäs. Men tjejen som skulle springa 5km sträckan blev tyvärr magsjuk och jag blev då tillfrågad att ersätta den platsen. Något tveksamt så svarade jag ja.

Jag menar de var inte så längesedan jag låg på förlossningen. Så något tal om att springa var det inte och dessutom var jag tvungen att ta med min lille Alfred så de fick i så fall bli med barnvagn. 

Sagt och gjort så var de lördag och vi var på plats. Ensam med barnvagn, sist i startfältet. Ja ni kan tänka er själva hur känslan var. Och det är inte svårt att gissa att jag även var sist i mål. Men jag kan glädjas åt att det var de snabbaste 5km jag någonsin gått. :) och de va ganska kul, blev hyllad på vissa ställen ut med vägen av min prestation och insatts. 

Så en kul grej, men nästa år hoppas jag på att jag kanske kan få springa de istället!

#allemajlen #allemajl #tillsammans #pinkladies #rosa #barnvagn #hofsnäs #hofsnäsherrgård #löpning #träning #team

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar